Vijf redenen voor jou als specialist
Goede informatievoorziening:
-
vermindert angst, onzekerheid en misverstanden
-
versterkt de communicatie tussen arts en patiënt. Een goed geïnformeerde patiënt stelt betere vragen en neemt weloverwogen beslissingen.
-
versterkt de vertrouwensband tussen arts en patiënt. De patiënt voelt zich gehoord en begrijpt zijn situatie beter.
-
levert tijdswinst op in de spreekkamer; de consulttijd wordt efficiënter gebruikt (meer inhoudelijke vragen, minder basis uitleg).
-
past het in het kader van shared decision making en toekomstgerichte zorg.
MediKlaar bemoeit zich niet met het behandelplan, maar legt dat plan uit in begrijpelijke taal, zonder vakjargon.
De basis hiervoor is de informatie vanuit het online patiënt dossier. De uitleg van MediKlaar is complementair aan het dossier. Het leidt niet tot een alternatieve diagnose of behandeling.
Kun jij, of jouw patiënt, extra informatievoorziening gebruiken in het behandeltraject? Of wil je structurele samenwerking op het gebied van informatievoorziening? Neem dan contact op via onderstaand formulier, mail of bel.

Infographic die de plaats van MediKlaar in het zorgpad toont.
Contact
MediKlaar staat open voor vragen, ideeên, suggesties en samenwerking!
06-41502930




